Nord Universitet

Nord Universitet

Inkluderende læringsmiljø

Fakta

  • Dato for godkjenning

    23.04.2014
    Instituttleder

  • Gjelder for studenter tatt opp studieåret

    2013/2014

  • Studiepoeng

    30 studiepoeng

    Innledning

    Studiet ligger på et nivå tilsvarende Spesialpedagogikk 3 ved Høgskolen i Nesna (jfr. 2. avdeling spesialpedagogikk etter tidligere ordning). Studiet baserer seg på nyere forskning på inkluderende læringsmiljø. Det har et innovativt fokus, og hvordan en kan utvikle best mulig veiledningskompetanse i forhold til system og individ. Dette krever egeninnsats i form av praktisk utviklingsrelatert arbeid mellom kurssamlingene.

     

    Målgruppe

    Studiet er ei videreutdanning for ansatte i PP-tjenesten på Helgeland, og for faglærere ved spesialpedagogiske studier ved Høgskolen i Nesna.

    Opptakskrav og rangering

    Bachelorgrad med fordypning spesialpedagogikk.

     

     

    Praksis

    Nei.

    Krav om skikkethet og autorisasjon

    Ingen spesifikke krav.

    Tekniske og andre forutsetninger

    Under hele studiet anvendes Moodle. Her legges informasjon om studiet, timeplaner, litteraturoversikt, årsoversikt, forelesningsnotater, innleveringer av obligatoriske arbeidskrav og eksamen. Studenter og lærere kommuniserer gjennom oppslagstavla og meldingssystemet i Moodle.

    Kvalifikasjon/vitnemål

    Det utstedes karakterutskrift etter endt studium.

    Overgangsordninger

    Studieplanen, og spesielt studiemodellen, kan endres fra år til år. Studenter som ikke følger normal studieprogresjon, må regne med at de kan bli direkte berørt av endringene i form av at emner flyttes eller endres, eller kanskje fjernes og erstattes med andre emner.

    Studieevaluering

    Eventuell innpassing vurderes etter individuell søknad. Det kan gis fritak for eksamen eller obligatorisk arbeidskrav dersom studenten kan dokumentere bestått tilsvarende eksamen, godkjent tilsvarende arbeidskrav ved samme eller annen institusjon. Det kan også innvilges fritak på grunnlag av annen relevant eksamen på tilsvarende nivå eller etter en vurdering av dokumentert realkompetanse, jf. Universitets- og høgskoleloven § 3-5. Søknad om innpassing og fritak i henhold til universitets- og høgskoleloven § 3-5 avgjøres ved det enkelte institutt.

    Studiemodell

    Emne SP 2014
    Vår
    2014
    Høst
    2015
    Vår
    2015
    Høst
    2016
    Vår
    PED400, Inkluderende læringsmiljø 30 66666
    Sum studiepoeng 30 6 6 6 6 6