Nord Universitet

Nord Universitet

IT Service Management

Fakta

  • Dato for godkjenning

    28.04.2015
    Instituttleder

  • Gjelder for studenter tatt opp studieåret

    2013/2014

  • Studiepoeng

    7.5 studiepoeng

    Opptakskrav og rangering

    Generell studiekompetanse.

    Praksis

    Ingen.

    Arbeids-, lærings- og vurderingsformer

    Forelesninger, ressurser på nett og øvinger (individuelle og gruppevis).

    Krav om skikkethet og autorisasjon

    Ingen spesifikke krav.

    Tekniske og andre forutsetninger

    Under hele studiet anvendes Moodle. Her legges informasjon om studiet, timeplaner, litteraturoversikt, årsoversikt, forelesningsnotater, innleveringer av obligatoriske arbeidskrav og eksamen. Studenter og lærere kommuniserer gjennom oppslagstavla og meldingssystemet i Moodle.

    Kvalifikasjon/vitnemål

    Det utstedes karakterutskrift etter endt studium.

    Overgangsordninger

    Studieplanen, og spesielt studiemodellen, kan endres fra år til år. Studenter som ikke følger normal studieprogresjon, må regne med at de kan bli direkte berørt av endringene i form av at emner flyttes eller endres, eller kanskje fjernes og erstattes med andre emner.
     

    Studieevaluering

    Eventuell innpassing vurderes etter individuell søknad. Det kan gis fritak for eksamen eller obligatorisk arbeidskrav dersom studenten kan dokumentere bestått tilsvarende eksamen, godkjent tilsvarende arbeidskrav ved samme eller annen institusjon. Det kan også innvilges fritak på grunnlag av annen relevant eksamen på tilsvarende nivå eller etter en vurdering av dokumentert realkompetanse, jf. Universitets- og høgskoleloven § 3-5. Søknad om innpassing og fritak i henhold til universitets- og høgskoleloven § 3-5 avgjøres ved det enkelte institutt.

    Studiemodell

    Emne SP 2015
    Vår
    IFT206, IT Service Management (ITSM) 7.5 7.5
    Sum studiepoeng 7.5 7.5