Nord Universitet

Nord Universitet

Bachelorfordypning i kroppsøving, idrett, friluftsliv, 30 stp

Physical Education, Sports and Outdoor Recreation, Bachelor Study, 30 Credits

Fakta

  • Dato for godkjenning

    24.03.2010

  • Gjelder for studenter tatt opp studieåret

    2013/2014

  • Studiepoeng

    30 studiepoeng

  • Studieleder

    Terje Rønning

    Innledning

    Bachelorfordypningen bygger på bachelorforskrift ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Studiet inngår i faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag, og som del av bachelorstudiet i kroppsøving, bachelorstudiet i idrett og bachelorstudiet i friluftsliv ved HiNT.

    Opptakskrav

    Årsstudium (60 stp) i idrett, kroppsøving eller friluftsliv.

    Læringsutbytte

    Studenten

    Innhold

    1. Spesialiseringsemne (10 studiepoeng)

    I emnet skal studenten tilegne seg kunnskap innenfor ett avgrenset tema knyttet til idrett, kroppsøving eller friluftsliv.

    2. Bacheloroppgave (20 studiepoeng)

    I emnet skal studenten tilegne seg kunnskap om og innsikt i utviklingsarbeid og forskning innenfor sitt fagområde.

    Studiemodell

    Emner 1. studieår
    SP Høst Vår
    KIF340 Spesialiseringsemne 10 10
    KIF350 Bacheloroppgave 20 20
    Sum studiepoeng 30

    Organisering og arbeidsformer

    Gjennom hele studiet legges det stor vekt på selvstendig arbeid under veiledning.

    Vurdering

    Hvert emne har en avsluttende vurdering. Emnebeskrivelsene gir detaljert informasjon.

    Kompetanse og videre studier

    Studiet kan inngå som del av faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag eller i en fri bachelorgrad. Studiet kan også tas som en selvstendig enhet. Faglærerutdanning eller fri bachelor gir grunnlag for opptak til masterstudiet i kroppsøving ved HiNT.

    Andre forhold

    Studiet medfører følgende spesielle kostnader:
    deltagelse i ekskursjoner og transportkostnader når undervisning skjer utenfor campus Røstad.

    Studieevaluering

    Det gjennomføres både ekstern og intern evaluering av studiet. Den eksterne evalueringen gjennomføres av sensor i form av sensorrapport etter eksamener. Den interne evalueringen utføres av gruppe bestående av studenter og faglærere. Evalueringen omfatter forventningsvaklaring (ved studiestart), midtveisevaluering og sluttevaluering. rapport fra evaluering oversendes studieleder. Studieevalueringene er et sentralt grunnlag i utvikling av studiet generelt og studiekvaliteten spesielt (revisjon av studieplaner, organisering, undervisnings- og arbeidsformer).