Nord Universitet

Nord Universitet

Fysisk aktivitet og helse, 30 stp

Physical activity and health, 30 Credits

Fakta

  • Dato for godkjenning

    24.03.2010

  • Gjelder for studenter tatt opp studieåret

    2013/2014

  • Studiepoeng

    30 studiepoeng

  • Studieleder

    Terje Rønning

    Opptakskrav

    1. Årsstudium i friluftsliv, årsstudium i idrett eller årsstudium i kroppsøving.
    2. Fullført førskolelærerutdanning, allmennlærerutdanning, sykepleierutdanning, vernepleierutdanning eller fysioterapiutdanning.

    Læringsutbytte

    Studenten

    Innhold

    Studiet består av tre emner:

    Studiemodell

    Emner 1. studieår
    SP Høst
    KIF210 Helsefremmende og forebyggende arbeid 10 10
    KIF220 Tilrettelegging for fysisk aktivitet og friluftsliv for barn og unge 10 10
    KIF230 Idrett i skole og samfunn 2 10 10
    Sum studiepoeng 30

    Organisering og arbeidsformer

    Arbeidsformene i studiet er forelesninger, seminarer, egenstudier og fysisk aktivitet i gymsal/svømmehall og friluftsliv i ulike naturtyper.
    Studentene vil få ansvar for gjennomføring av ulike praktisk-metodiske opplegg i tilknytning til barn og unge.

    Valgfrihet i studiet og individuelle utdanningsplaner

    Emnene i studiet kan tas som frittstående emner eller som ett semesters studier.

    Vurdering

    Hvert emne har avsluttende vurdering. Emnebeskrivelsene gir detaljert informasjon.

    Kompetanse og videre studier

    Studiet kan inngå som del av faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag, eller i en fri bachelorgrad. Studiet kan også tas som en selvstendig enhet.Faglærerutdanning eller fri bachelor gir grunnlag for opptak til masterstudiet i kroppsøving ved HiNT.

    Andre forhold

    Studiet medfører følgende spesielle kostnader:
    Deltagelse i ekskursjoner og transportkostnader når undervisning skjer utenfor campus Røstad.

    Studieevaluering

    Det gjennomføres både ekstern og intern evaluering av studiet. Den eksterne evalueringen gjennomføres av sensor i form av sensors rolle som oppgavekonsulent og utarbeidet sensorrapport etter eksamener. Den interne evalueringen utføres av gruppe bestående av studenter og faglærere. Evalueringen omfatter forventningsavklaring (ved studiestart), midtevaluering og sluttevaluering. Rapport fra evaluering oversendes studieleder. Studieevalueringene er et sentralt grunnlag i utvikling av studiet generelt og studiekvaliteten spesielt (revisjon av studieplaner, organisering, undervisnings- og arbeidsformer).